Wednesday, April 18, 2012

Bakal Husband

Assalammualaikum, kalau tak jawab dosa, kalau jawab sayang
Selamat malam semua warga Facebook tegar, warga tahi twitter (including me) dan blogger yang selalu update.
Topik ini mungkin dah biasa atau bak kata orang sastera sudah basi dan busuk.Namun topik ini juga yang akan menyebabkan kita tidak bosan untuk menjalani kehidupan kita.Hehew.

Kisah ini bermula apabila saya keluar berjalan-jalan dengan lecturer algebra saya iaitu Miss Akma di Kota Bharu.Time tue musim final exam bagi pelajar diploma UiTM. Sambil mencari-cari lokasi kedai menjual peralatan elektronik di Kota Bharu,sambil itu kami berdua rancak berbual ibarat kawan baik bersembang walaupun saya dan lecturer saya hanyalah pelajar dan pensyarah.Nampak tak betapa rapatnya kita orang?Haha.

Kami rancak bersembang dari topik algebra,pelajaran sehinggalah ke percintaan.Bila masuk bab nie,confirm hati kita semua mesti berbunga-bunga sambil membayangkan bakal suami/isteri kita kan?Hehew. Hati saya tersentuh bila Miss Akma cakap macam nie, 'Bila kita sudah mencecah usia 20-an kita akan mula berfikir siapa yang akan menjadi jodoh kita '.Bila Miss Akma cakap macam tue,saya terus terdiam dan berfikir.Memang benar apa yang dikatakan oeh Miss Akma.
Ye lah,saya akui saya agak garang sehinggakan ramai lelaki takut untuk mendekati saya.

Saya juga seorang manusia biasa yang ingin ada perasaan mencintai dan dicintai.Bila fikir,siapa yang akan jadi jodoh saya.Macam mana nak tahu si dia itu jodoh saya.Saya confius.Saya akui ada lah jugak yang cuba mengorat saya tapi hati ini masih belum terbuka lagi.Kemungkinan sebab saya ingin mencari satu perhubungan yang halal dan diredhai oleh Allah.Insya-allah kalau boleh saya tak mau couple kerana saya ingin mencari keredhaan Allah dan restu kedua ibu bapa saya.Amin.

Di sini saya ingin tunjukkan satu video yang menarik perhatian saya:

Memang baguslah dengar forum nie,sebab Dato' Masyitah dan Dato' Fadzilah Kamsah ada bagi punca orang itu tidak mendapat jodoh lagi dan tips macam mana nak mencari jodoh yang sesuai.

Jadi setakat ini sahajalah entri saya pada kali ini.Selamat menonton dan kalau nak download video nie pun boleh.Supaya menjadi panduan kepada kita semua dalam mencari jodoh yang sesuai untuk kita.Insya-Allah.

The fear of being hurt in a relationship usually causes you to stay single or fear getting attached to a person..,.,.

No comments:

Post a Comment

Berminat menjadi Wealth Advisor, boleh hubungi saya di 010.574.9786

Followers