Friday, November 23, 2012

So, What's the Plan?

Assalammualaikum, kalau tak jawab dosa, kalau jawab sayang

Salam semua,
Alhamdulillah kita sekarang sudah menjengah ke akhir bulan November 2012. Pasti ramai yang tertanya ke mana cik Alifah ini sudah menghilangkan? Untuk pengetahuan semua, saya kini sibuk membina kerjaya sebagai Perunding Kewangan di syarikat Etiqa Takaful Maybank Berhad di bawah Agensi Nur Izlina yang terletak di kawasan Kepong,Kuala Lumpur.

Dan saya ingin membuat pengumuman bahawa cik Alifah baru sahaja tamat pengajian Diploma dalam bidang Statistik. Apa itu Statistik? You guys will know it after you enter to this course and you will definitely love it. Statistics is all about mathematics, rangkaan and estimation. Alhamdulillah saya berjaya menamatkan pengajian saya dengan  Anugerah Naib Chanselor. Ya Allah, rasa bersyukur sangat sebab last semester saya buat cincai sahaja. Time tue banyak cabaran yang berlaku yang menyebabkan saya hilang fokus untuk study  dan alhamdulillah dengan kuasa Allah yang Maha Pengasih, Maha Penyayang dan Maha Sempurna telah memakbulkan doaku.
Terima kasih saya ucapkan kepada ibu bapa serta family tercinta yang tidak pernah berputus asa untuk memberi sokongan, para lecturer yang memberi tunjuk ajar dari A sampai Z, roomates sekalian, kawan-kawan sekuliah, para staff UiTM Kelantan dan semua yang Alifah kenali sepanjang belajar di UiTM Kelantan. Perasaan ini sukar diungkapkan dan perasaan ini hanya dapat dirasakan oleh ex pelajar macam kami yang akan graduate tahun depan. Korang akan rasa this feelings bila korang nak graduate taw!

So, apa plan Alifah selepas ini?

Sempena tahun baru Islam, Alifah plan untuk mencapai cita-cita Alifah iaitu:

  •   menyambung pengajian ke Degree, Master dan PHD secara separuh masa which mean work and study program.
  • membina kerjaya sebagai Perunding Kewangan dari Etiqa Takaful Maybank Berhad yang berjaya.
  • kuruskan badan ke 49kg (berat badan naik 10kg!)
  • ambil MUET tahun depan (dah 4 kali terlepas untuk daftar MUET ==)
  • ambil driving license and beli kereta baru (12 disember 2012 nie dah start taklimat)
  • aktif dalam bidang aktiviti sukarelawan
  • ceburi bidang online business (but I've still thinking what to sell)
  • aktif dalam bidang usrah (sebagai peringatan diri)
Jadi ini sahaja impian Alifah yang Alifah ingin capai sebelum usia Alifah mencecah 21 tahun which 20 September 2013 tahun depan! Hopefully, korang doakan terbaik untuk Alifah dan Alifah doakan kepada korang semoga dimurahkan rezeki. Sebelum menamatkan entri ini mari kita merenung ayat-ayat dari gambar ini yang Alifah cilok dari Irfan Khairi yang merupakan seorang Jutawan Internet muda. Ayuh renung-renungkan dan selamat beramal.




p/s Kepada sesiapa nak mengetahui lebih lanjut cara mengendalikan kewangan dengan effisien beserta takaful dan kad perubatan boleh hubungi/sms saya iaitu Cik Alifah 010-574 9786.Insya-Allah saya akan cuba yang terbaik untuk anda semua.


2 comments:

  1. assalamualaikum. Saya nak bertanya. Susah sangat ke diploma statistik ni? Apa cabaran cabaran dia dan apa advantages ambil course ini? Terima kasih :)

    ReplyDelete
  2. assalamualaikum..sy nk tny akak
    sy lepasan stpm dn ditawarkn dip statistik neyh dn mmg brcdg nk amek statistik tok deg jgk..ad org kate sem 3 dip akn dtawarkn jgk pnerapan ke deg..btol ke??
    dn klu dpt, sy dpt PK x untuk ke deg??
    harap akak bley tlg sblom sy msok untuk tgh bln sept neyh..tq :)

    ReplyDelete

Berminat menjadi Wealth Advisor, boleh hubungi saya di 010.574.9786

Followers