Saturday, January 17, 2015

Alhamdulillah

 Salam dan selamat berhujung minggu. Syukur alhamdulillah saya baru sahaja closed big case untk regular savings plan berjumlah RM36,000.00 fyp. Syukur sebab saya baru sahaja memperolehi agent code saya under AIA Public Takaful. Saya merupakan financial doctor dan kepakaran saya adalah membantu dan mendidik masyarakat mengenai pengurusan kewangan. 

Kenapa saya memilih karier sebagai financial doctor?
1. Saya memilih karier sebagai financial doctor kerana saya sendiri minat dalam bidang kewangan. Minat ini dipupuk selepas saya pada ketika itu baru sahaja habis mengambil peperiksaan besar yakni Sijil Peperiksaan Malaysia (SPM). Pada waktu itu tahun 2010, karier pertama saya adalah menjadi sales consultant untk bahagian credit card AEON. Berkat kesabaran dan kesungguhan saya pada ketika itu, saya berjaya memperolehi top 3 above for the whole nation wide untk best top sales. Semenjak itu,saya jatuh cinta dengan dunia kewangan. 

2. Selepas tamat pengajian di UiTM Machang,Kelantan untk Diploma Statistik pada May 2013, saya bekerja sebagai personal banker di RHB Bank Berhad. Alhamdulillah, saya juga berjaya merangkul top personal banker untk bahagian loan persara. Kemudian, saya berhenti kerja di RHB Bank Berhad dan menjadi takaful consultant under company P. Tapi tidak  bertahan lama kerana pada ketika itu, saya akui bahawa pada ketika itu saya sangat ego dan enggan mendengar arahan mentor saya pada ketika itu. Akibat perangai buruk saya, saya berhenti separuh jalan sahaja.

3. Syukur alhamdulillah, pelangi muncul semula ke dalam hidup saya. Saya diterima bekerja sebagai staff kepada Datuk Sri Mahadi Bz dan memegang jawatan sebagai Corporate Finance Executive. Banyak pengalaman baru dan ilmu yang berguna saya perolehi daripada beliau. Melalui pengalaman bekerja dengan Datuk Sri Mahadi Bz, saya berjaya menangani ketakutan saya dalam bahagian sales. Al maklumlah saya pada ketika itu sudah lama dah tak buat sales,jadi pada ketika itu ketakutan ditambah lagi dengan pelbagai andaian yang bermain di fikiran saya. 

4. Kemudian , saya mengambil keputusan untk berhenti kerja kerana saya ingin mengejar cita cita saya dalam industri kewangan kerana saya yakin yang saya akan berjaya dalam industri ini. Insya Allah. Sekarang,saya sudah bergelar financial doctor dan saya sangat berterima kasih kepada semua mentor mentor yang menjadi inspirasi kepada saya untk berjaya. Antara mentor mentor yang menjadi inspirasi saya adalah Datuk Sri Mahadi, Mahathir Bz, Rizal Hussin,Manmohan Abdullah, Millionaire sisters, Fiona Tahir, Dr Azizan Osman, Mr S.A, Azwan Saberi dan Musaab. Bersyukur kerana mereka ini yang memberi keyakinan kepada saya untk bangkit semula. Insya Allah, matlamat pada tahun ini mencapai MDRT 2015 dan moga Allah permudahkan cita cita ku ini. Amin.

    


   





Ouh yeah, saya financial doctor,jadi service yang saya sediakan adalah simpanan berganda dalam unit amanah,regular savings plan, hibah plan,wasiat, income protection,medical card, car insurance and road tax,housing loan dan personal loan for government.

Insya allah, MDRT 2015!

Berminat dengan service saya serta ingin tahu bagaimana untk create passive income? Boleh hubungi saya di +60105749786.

1 comment:

  1. salam, how can you be so determined and became top as a sales consultant (since you were new as SPM leaver and fresh grad). Im sure you are now a very successful person. Pls share some of your tips. Thank you!

    ReplyDelete

Berminat menjadi Wealth Advisor, boleh hubungi saya di 010.574.9786

Followers