Friday, January 23, 2015

Sabar Menghadapi Cabaran

Assalammualaikum,
Selamat malam semua. 
Topik pada malam ini saya nak bercakap berkenaan cabaran. Adat kehidupan,tidak kira muda mahu pun tua kita pasti diuji dengan cabaran. 

Cabaran ini yang akan mematangkan kita dalam proses kehidupan. Saya nak share satu benda. Perkara biasa yang kita hadapi apabila kita baru sahaja memulakan perniagaan adalah niat kita untk berniaga mungkin dipertikaikan oleh orang yang terdekat dengan kita. Orang terdekat dengan kita adalah ahli keluarga kita, saudara mara dan sahabat yang rapat dengan kita.


Jadi, apa tindakan yang perlu kita ambil apabila menerima cabaran sebegini? Tindakannya adalah bersabar dan bekerja keras untk buktikan bahawa anda juga boleh menjadi champion. Kenapa? Sebab orang yang terdekat dengan kita mungkin menjadi batu penghalang kepada kita kerana mereka sayangkan kita, jadi mereka risau jika kita terluka atau pun jatuh. Kedua, mungkin ada beberapa orang yang dekat dengan kita risau,sebab kita boleh jadi "rival" untk mereka. Jadi, adalah lebih baik kita mengambil yang positif dan jadikannya ia pedoman kepada kita untk berjaya di masa akan datang.

Ingat, today may not be the right time for you as you not meet the right knowledge,right people and right environment. Keep positive and stay persistence. Don't delay your success. The success is waiting for you. They are hungry to celebrate you. Aim high,keep persistent and stay down earth.

Selamat malam.


Keep smiling people because Allah is with people who can stay sabar.

No comments:

Post a Comment

Berminat menjadi Wealth Advisor, boleh hubungi saya di 010.574.9786

Followers