Friday, September 5, 2014

HTC One

Assalammualaikum, kalau tak jawab dosa, kalau jawab sayang

Mula-mula saya bukan peminat tegar HTC. Saya hanya meminati produk keluaran Samsung dan Apple sahaja dan saya rasa minat saya sama seperti orang lain. Ye lah, sebab saya ikut trend.

Namun suatu hari, saya sewaktu drive kereta sambil mendengar radio, penghebah radio tersebut memberi fakta smart phone yang tercanggih pada tahun 2013. Dalam fikiran saya, saya hanya fikirkan Samsung Galaxy Note 3 atau Iphone 5 yang menduduki carta #1. Namun sangkaan saya meleset. Rupanya HTC One M8 yang diiktiraf sebagai smartphone terbaik pada tahun 2013 dari segi keseluruhan.
Saya rasa terkejut. Ye lah sebab saya dah lama tak mengikuti perkembangan teknologi. Dulu rajinlah. Sekarang tidak.


Jadi saya buat kesempatan untuk review di website dan youtube untuk mengetahui lebih lanjut mengenai HTC One. Ya, saya semakin jatuh cinta dengan HTC One walaupun saya sekarang sedang menggunakan Lenovo tab. Hari hari saya godek di apps Lazada untuk mengetahui lebih lanjut mengenai HTC One. Malah ada juga impian untuk memiliki HTC One. Insya allah,mudah mudahan impian ini termakbul. Hehe.

Nak dijadikan cerita, office saya terletak di atas kedai Maxis. Jadi, saya mengambil kesempatan untuk mencuba test HTC One di kaunter pameran. Memang tepatlah orang dulu berkata, "tak kenal maka tak cinta." Saya terus jatuh cinta dengan HTC One. Ya, kenapa?
Segala galanya sungguh perfect. Yes, nak kata saiznya yang besar, tak adalah besar sangat seperti Samsung Mega. Kamera depan dan belakang juga cantik. Jadi, tak perlu berusaha untuk edit gambar selepas ini. Dan tiada gambar yang blurr dan resolutionnya juga tidak jadi pecah pecah.

Sound sistem juga setanding seperti sound sistem Lenovo. Kamera cantik. Body tak terlalu besar mahupun tak terlalu kecil. Malah untuk orang yang suka selfie, saya rekomen untuk dapatkan HTC One, sebab ia mempunyai function untuk selfie juga. Malah kalau uolls nak bergambar dengan kawan tapi time tue uolls kena jadi camreman untuk kawan kawan hangpa sebab tiada orang yang sudi untuk menjadi camreman sebab semua orang nak interframe kekonon memori itu sekali. Maka, uolls juga tidak perlu berkecil hati sebab kamera depan dan belakang boleh digunakan pada waktu yang sama. ceceh, so tak perlu bergaduh kalau gambar uolls tak ada sekali dalam geng bergambar. Kan senang.



Jadi, nak beritahu sekarang Maxis tengah buat promotion!
Apa dia promotion? *sambil besarkan mata

The HTC One (M8) is available exclusively on Malaysia’s fastest and widest data network!

This highly anticipated device comes equipped with 5-inch Full HD super LCD 3, beautifully designed seamless, curved and full metal body.

Don’t miss out on our exclusive offer only at Maxis.

Iconic Duo Camera with HTC UltraPixel™ Camera
5-inch Full HD super LCD 3
Motion Launch™
Quad-Core 2.5 GHz
16GB Internal +2GB RAM
Sense 6 with Android KitKat
HTC BoomSound™



Save up to RM900!!!!
Wao!


Dari harga RM2,399 kepada RM 1,300

Jadi,cepat dapatkannya di kaunter maxis yang berdekatan dengan anda!
Jangan lepaskan peluang keemasan ini!

Tapi,ingat beli cash! Jangan berhutang sebab rugi.


No comments:

Post a Comment

Berminat menjadi Wealth Advisor, boleh hubungi saya di 010.574.9786

Followers