Tuesday, September 2, 2014

Tuah Manusia Tiada Siapa Tahu

Assalammualaikum, kalau tak jawab dosa, kalau jawab sayang

Tuah Ayam Nampak di Kaki, Tuah Manusia Tiada Siapa Tahu


Ketika rakan sebayanya masih terkial-kial mencari pekerjaan dan memburu kemewahan hidup, dia sudah bergelar jutawan, memiliki kereta Jaguar S-Type dan menetap di kondominium mewah di Damansara Perdana, Petaling Jaya pada usia 22 tahun.

Tidak setakat itu, dia yang kini berusia 31 tahun boleh dikatakan sekadar goyang kaki menjana pendapatan tahunan mencecah tujuh angka sebagai Pengurus Agensi Pelaburan Saham Amanah menerusi syarikatnya, Monalisa Private Wealth Advisor (Monalisa) yang dibuka sejak 2007 dan berpejabat di Taman Tun Dr Ismail, Kuala Lumpur dan Jelutong, Pulau Pinang.


Terbaru, beliau baharu sahaja membeli banglo mewah bernilai RM8.8 juta di sebuah kawasan perumahan mewah di Sunway South Quay, di kawasan Sunway. Bukan itu sahaja, beliau baru sahaja memiliki kereta mewah idaman semua yakni Lamboghini yang diwarnakan dengan warna warni seakan akan warna pelangi yang diberi nama manja "Raibowghini".


Itu tidak termasuk beberapa kediaman lain yang dijadikan pelaburan.


Benar kata pepatah, tuah ayam nampak di kaki, tuah manusia siapa tahu. Itu gambaran tepat kepada Mahadi Badrul Zaman atau lebih dikenali sebagai Mahadi BZ yang kini mengecapi kejayaan sebagai perunding kewangan yang diceburinya sejak April 2004 ketika usia 21 tahun.


Pun begitu, tiada kejayaan dapat dinikmati dalam sekelip mata tanpa perlu bersusah payah, memiliki sikap berani dan pengorbanan.

Mengimbas pengalamannya, selepas menerima Diploma Sains Aktuari dari Universiti Teknologi Mara (UiTM) pada 2003, Mahadi membuat kejutan dalam keluarganya apabila memilih untuk bekerja sebagai perunding kewangan di sebuah syarikat terkemuka di ibu kota.


Mahadi berkata, awal kariernya sebagai perunding kewangan, pelbagai cabaran dilalui ketika mendapat pelabur.

Katanya, pada bulan pertama, dia gagal mendapatkan seorang pelanggan pun.


Menurutnya, tanpa pengalaman, sukar meyakinkan pelanggan pelaburan mereka mampu memberi pulangan setimpal, namun itu pengalaman yang perlu ditempuh sebagai perunding (unit saham amanah dan simpanan).


“Dulu saya hanya menunggang motosikal Honda EX5, berulang-alik sekitar Kuala Lumpur, Petaling Jaya dan Shah Alam mendapatkan pelanggan.


“Tuah mengiringi saya kerana pelanggan datang tidak putus-putus dalam tempoh dua tahun selepas itu. Pernah saya mendapat komisen enam angka selama beberapa bulan.


“Ia bagaikan mimpi menjadi kenyataan,” katanya yang turut mengabadikan pengalamannya dalam buku, ‘Jutawan Muda dan Sifu’.


Pencapaian luar biasa diperoleh Mahadi turut mendapat pengiktirafan dunia apabila dia menerima anugerah tertinggi dalam bidang kewangan iaitu Top Of The Table (TOT), Top CEO (2004), Youngest Million Dollar Producer, Top Manager di Platinum dan Pengurus Agensi Termuda di CIMB Wealth Advisor Berhad.


Menurut Mahadi BZ, di sebalik kejayaannya, pendorong utama yang membuat dirinya cekal, tabah dan tidak pernah putus asa mengejar kejayaan adalah ibunya, Hamidah Fateh Mohamed, 59, ibu tunggal yang masih bekerja sebagai guru di Sekolah Kebangsaan Sungai Gelugor, Pulau Pinang.


“Saya sering mengingatkan diri, saya tidak akan mengecapi kejayaan hari ini tanpa sokongan ibu kerana dia idola saya.


“Saya juga tidak pernah lokek berkongsi pengalaman dan kejayaan dengan orang. Jika ada orang mahu belajar, saya sudi berkongsi,” katanya sambil menunjukkan laman web dan Facebooknya.






Sekarang ini kami sedang mencari protege untuk menjadi penasihat kewangan yang kaya dan berjaya. Kami sedang mencari individu yang dinamik, sedia untuk belajar, sedia memberi komitmen dan sedia memberi disiplin yang tiggi. En Mahadi BZ sekarang mencari individu yang mahu kehidupannya berubah 360 darjah. Kami dari pihak Monalisa Private Wealth Advisor juga akan membimbing anda dari zero to hero.

What are you waiting for?
Contact miss Alifah di talian 010-5749786 untuk tempahan slot temujanji bersama Mahadi BZ.

Berita baik adalah En Mahadi BZ bermurah hati untuk memberikan lamboghini kesayangannya jika anda mendaftarkan diri anda sebagai Penasihat Kewangan di bawah Monalisa Private Wealth Advisor.

Apaq, lagi.
Contact Miss Alifah di talian
010-5749786
010-5749786
010-5749786

No comments:

Post a Comment

Berminat menjadi Wealth Advisor, boleh hubungi saya di 010.574.9786

Followers