Wednesday, January 8, 2014

Azam Tahun Baru

Assalammualaikum, kalau tak jawab dosa, kalau jawab sayang

Salam dan selamat pagi, ehem sewaktu artikel ini ditulis, jam menunjukkan pukul 12:43 am bertarikh 7th Januari 2014.
Wah, cepat sahaja masa berlalu. Rasa macam baru sahaja "celebrate" tahun baru 2013. Tup,tup,tup sudah masuk tahun 2014.

Jadi,apa azam anda pada tahun 2014? Pada pendapat saya, azam mestilah disematkan pada setiap hari,setiap minggu,setiap bulan
dan setiap tahun. Tak semestinya bila menjengah tahun baru,kita kene niat azam baru. No, everyday is a new day. Live your
life to the fullest.

Apa azam saya pada tahun baru 2014? Ada banyak azam saya dan mungkin saya hanya boleh share sedikit sahaja di blog saya. Antara azam baharu tahun 2014 adalah:

- Achieve target dalam business
- Sambung degree dalam bidang Islamic Finance
- beli kereta avanza bewarna unggu, auto
- berjaya menguruskan berat badan sehingga 49kg.


dan banyak lagi. Alhamdulillah, saya bersyukur kerana tahun 2013 adalah tahun terbaik untuk saya. Kenapa? Sebab pada tahun 2013, saya berjaya:

- Achieve "Anugerah Naib Chanselor" for Diploma Statistics (UiTM Kelantan)

Alhamdulillah berjaya mengahdiri majlis graduasi pada 21th May 2013. Dan paling tak sangka sebab dapat "Anugerah Naib Chanselor".

- Mendapat tawaran bekerja di RHB Bank sebagai personal banker.

-Kini,merupakan seorang usahawan dalam bidang kewangan dan makanan kesihatan dan kecantikan


Ini, adalah antara kejayaan yang saya berjaya perolehi dan diharapkan pada tahun 2014, saya berjaya mencipta pelbagai kejayaan lagi. Ingat, apa azam anda semua? Boleh share di sini. =)

No comments:

Post a Comment

Berminat menjadi Wealth Advisor, boleh hubungi saya di 010.574.9786

Followers